PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

úterý 29. listopadu 2011

Krajkové obrázky - jak je vidíme

podle Danovy kresby navrhla a paličkovala V.Cepáková 

Co paličkuješ? Co to bude? To jsou časté otázky, které slýchám. Pak se dotyčný kroutí nad herdulí a snaží se ve spleti nití vytušit něco konkrétního. Když je to ještě našpendlené, nedivím se. Někdy se mi ale stává, že téma obrázku není rozpoznáno ani po odšpendlení.

"Jé, to je hezká žába," pravil manžel při pohledu na právě nalepený obrázek. Rozhlížela jsem se po kuchyni, prohlédla noviny a časopisy a přemýšlela jakou žábu má, sakra, na mysli. Pak mi došlo, že myslí můj obrázek ženicha a nevěsty. Pravda, oba ještě neměli dovyšívané oči a vlasy, ale i tak mě to dost zdeptalo. Takovou práci to dalo - vymyslet, jak převést do řeči krajky načrtnutý obrázek (námět jsem tentokrát nevymýšlela já). Zadívala jsem se znovu na krajku a doopravdy - žába jak vyšitá. Poulila na mě výrazné oči (hlavy postav) a šklebila se tím, co měla být ruka nevěsty. Znechuceně jsem obrázek na několik dní odložila, až ta žába odskáče někam jinam. Teprve potom přišly na řadu oči a vlasy. Ti, kterým byl obrázek určen, v něm naštěstí žábu neviděli.
Zmíněný obrázek jsem spolu s dalšími dala zapaspartovat. Vybrali jsme vhodné barvy a já se skoro celé léto těšila na výsledky. Dva obrázky dobrý. Ale ten třetí!  Manžel opět nechápal, co že se mi nelíbí, vždyť ty kytičky jsou zapaspartované krásně a vkusně. Problém byl v očku na zavěšení. Upaličkované fuchsie trčely vzhůru k nebesům, místo aby poslušně visely dolů, jak bývá u fuchsií zvykem. "To nevadí", utěšoval mě i paní knihařku manžel. A já si představovala paní, které byl obrázek určen, vyhlášenou pěstitelku fuchsií, jak se útrpně dívá na chudinky kvítky a čeká, kdy to nevydrží a vrátí se do své normální pozice. A tak jsme se domluvily na předělání a zase čekám. Ach jo.

Mockrát jsem už přemýšlela, jak takové nedorozumění vzniká. Myslím, že je to asi tak jako když tři lidé leží v trávě a dívají se na oblohu. Jeden z nich vidí v chuchvalcích oblaků cizokrajná zvířata. Druhý tvrdí ne, ne, to jsou příšery z pohádky. A třetí? Ten vidí jen chuchvalce páry, ať napíná oči sebevíc. Tak nějak to bude i s výtvarným uměním, do něhož, troufám si tvrdit, patří i obrazová krajka.

Na závěr alespoň ten třetí obraz. Ten se líbil nejvíce, zřejmě proto, že všichni poznali, co na něm je.

Fotka obrázku je poněkud nekvalitní, ale je to trochu záměr kvůli plagiátorství. Ve skutečnosti je asi metr vysoký a půl metru široký

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.