PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

úterý 29. listopadu 2011

Podvinky pro děti - inspirace dětskou kresbou

Obrázek šestileté Sofinky, který mě inspiroval 

Všimli jste si, jak úžasně bezprostřední bývá kresba dětí kolem 6. - 9. roku? Děti tohoto věku neváhají vyjádřit v kresbě všechno, z čeho mají radost nebo naopak trápení a bolístky. Rády kreslí všechno důvěrně známé kolem sebe. V jejich kresbě vyčtete, o co nejvíce projevují zájem. Taky se rády opičí po kamarádech. Když za vámi přijdou s větou "Mně se to vůbec nepovedlo!", znamená to volně přeloženo "Pochval mi to, prosím:" A když tuhle hru pochopíte a s pochvalou je předejdete ještě dřív, než začnou žadonit, jejich dušička se tetelí blahem a napříště vás zahrnou hromadou obrázků, které si prostě musíte vystavit. Mám jich spoustu. Od svých vlastních dětí, tak jako mi je schovávala moje máma, i od ostatních dětí, které jsem měla to štěstí potkat. A někdy si je i vyžebrám. To je dost těžké, nechtějí se totiž se svým dílkem rozloučit. Zvášť, když je tak vychváleno. Ještě že existuje kopírka, a tak s dovolením autora kopíruji pro sebe ty nejhezčí obrázky - originální dílka, která už nikdo znovu nenamaluje.
Za posledních pár let, co učím děti paličkovat, mě jejich kresby zajímají i z jiného důvodu. Zkoušíme je společně převést do krajky. A protože jsou to náměty vyšlé z hlaviček dětí, dětem se líbí a rády je paličkují.
Zrovna před pár dny mě uchvátil obrázek šestileté Sofinky. Sedla a namalovala motýlí holčičky. A protože Sofinka začala chodit do našeho kroužku, překreslila jsem pro ni její motýlí holčičky do podoby podvinku. Teď pro ni ještě budou těžké, ale může to být motivace k rychlému učení.

Moje čmárání ve snaze udělat z obrázku od Sofinky podvinekZačala jsem si různě čmárat
A tohle jsou výsledné podvinky motýlích holčičekPrvní návrh pro podvinek, nakreslený k použití co nejjednodušších technik - stačí umět plátno, řetízek, polohod a připojovat.
Druhý návrh je trochu složitější, je třeba umět také lístečky, ale ty mohu dětem udělat já nebo starší kamarádky.

5 komentářů:

  1. Dobrý den,
    máte krásný blog. Často si vás otevřu a potěším se.Taky si hraju s dětmi s paličkama.
    Letos mám dvě holčičky rychlonožky a od nich krásné betlémky namalované. Taky mne inspirovaly.
    Pěkný den Marjánka z Jesu

    OdpovědětVymazat
  2. Marjánko, moc děkuju za návštěvu i komentář. A moc prosím, nechtěla byste si vyměnit zkušenosti nebo podvinky pro děti? Holky jedou jako fretky a já nestačím vymýšlet a kreslit něco jednoduchého, aby byly schopné práci udělat a dokončit, protože někdy je to na dlouhé lokte. Sofinka si už paličkuje svou motýlí holčičku, je to ale velké přemáhání vydržet u toho. Jsme v polovině.

    OdpovědětVymazat
  3. Vladi, ráda, jen jak a kam?
    Marjánka z Jesu

    OdpovědětVymazat
  4. Pro paličkování používám mailovou adresu
    palickomanie@seznam.cz
    Pokud mi máte také mail, pošlu podvinky elektronickou poštou. Jestli ne, tak česká pošta taky funguje. Bylo by to pěkné, alespoň by děvčata věděly, že nejsou samy, že jsou tu i další šikulky.

    OdpovědětVymazat
  5. Ano, souhlasím.Jsou šikulky.ozvu se Marjánka z Jesu

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.