PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

sobota 3. prosince 2011

Paličkovaná fuchsie

vlevo květ, který se mi nelíbil-odstříhla jsem ho

Fuchsie je jedna z mých nejoblíbenějších rostlin. Miluji ji pro její rozmanitost květů a také pro jejich záplavu. Rostlina jimi bývá celá obalená. Dá se říct, že se jí u mě na zahradě daří od jara do podzimu. Pak ale všechny mé pokusy o pěstování troskotají. Nevím, kde dělám chybu, ale zimu přečkají jen některé. Letos jsem bohužel přišla i o svou nejvytrvalejší, které už bylo asi deset let. Trůnila ve velkém květináči a přes léto narostla do velikosti keře. Moji lítost zmírnila kamarádka, jejíž maminka je přímo mistr v pěstování fuchsií. Dostala jsem nové rostlinky a cítila velikou radost i vděčnost. A tak přišel na svět nápad upaličkovat obrázek fuchsií jako dárek na oplátku.




květ fuchsie

Fuchsie mám ráda pro nádheru jejich květů, ty jsou ale dost komplikované. Pro paličkování jsem si vybrala raději ty jednodušší varianty. Nejrychleji mi šlo navrhnout okrajovou krajku, kde jsem se snažila začlenit stylizované květy.

stylizované fuchsičky-návrh V.Cepáková 

roh okrajové krajky

Po jednoduchém náčrtku jsem vzor dokončila v počítačovém programu CorelDraw, ve kterém se stále ještě učím, ale lecos v něm už nakreslit umím. Výhoda je, že kreslení v něm umožňuje pravidelné opakování vzoru. Obrázek uvnitř krajky jsem kreslila od ruky. Nemám příliš ráda stříhanou krajku, neumím se moc vypořádat s ukončováním a uzlíky, ale tady to jinak nešlo.

květy fuchsie

Další oříšek byl výběr barev. Ačkoliv mám krabici perlovek, nenašla jsem odstíny, které by nekřičely. Výsledek je tak na můj vkus dost křiklavý. Časem to zkusím udělat znovu s převahou bílé. Třeba to zmírním podkladovým materiálem. zatím jsem krajku jenom zkoušela pokládat na různé odstíny barevného papíru, abych věděla, co mám shánět.
Bohužel mám obavy, že se mé představy moc nenaplní vzhledem k tomu, jak zmizely obchody s metráží.

modrá, která není příliš modrá 

zelená 

růžová 

žlutá 

meruňková

Nejvíc se mi asi líbí poslední dvě varianty. Pustím se do shánění materiálu.
Obrázek podléhá autorským právům.

6 komentářů:

  1. nádherné, mám ráda fuksie a vaše fuksie jsou prostě nádherné

    OdpovědětVymazat
  2. Comme c'est beau! on en a le souffle coupé. Bravo.
    Amitiés, Gibritte.

    OdpovědětVymazat
  3. Es muy bonito, me encanta
    FELICIDADES

    OdpovědětVymazat
  4. ESTE ENCAJE DE FLORES ES PRECIOSO !!! TRATARÉ DE HACERLO AUNQUE NO TENGA EL PATRÓN!...GRACIAS IGUALMENTE POR MOSTRARLO!...SALUDOS ! Marisabel

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.