PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

pondělí 26. prosince 2011

Znamení kozoroha

Kozoroh - návrh a provedení V. Cepáková, 2011

Někdy mám chuť vytvořit něco, co moc neumím nakreslit jen tak z hlavy. Tak zadám heslo do google a hledám obrázky. K nakreslení podvinku to nemohou být fotografie, ale nějaké zjednodušené kresby, které mi napoví tvar.  Zrovna teď  zápasím s kresbou kozoroha, kterého bych chtěla věnovat k narozeninám. Sice mám podvinek od p. Domanjové, ale nejsem si jistá, jestli by obdarovaný věděl, co dostává (teď nekritizuji ani neurážím, mně se ten podvinek velice líbí, ale některým lidem se musí dávat krajka "po lopatě"). Našla jsem krásnou kresbu, která by se jistě líbila mladému člověku a já mám velkou chuť ji zrealizovat. Ale času málo, prozatím to musím trochu zredukovat. Zůstane jen u kozy rohaté. Takže částečně jsem se obrázkem nechala inspirovat a zbytek jsem dokreslila podle svého. Teď jen promyslet techniku, vzory, začátky a konce, materiál, barevnost a hlavně si to zase nepřišpendlit na bílý podklad!


přípravy

 Paličkovat podle vlastní kresby má tu výhodu, že už při procesu kreslení plánujete, jak to budete paličkovat. Naplánujete si počet paliček - většinou nechcete mít na herduli navěšeno víc než třicet párů, promyslíte si techniku - dáte si takovou, jakou zvládnete, velikost obrázku si také můžete dopředu přizpůsobit rámu, když máte nějaký v záloze, a také velikosti vaší herdule - na polystyrenové desce se paličkuje špatně, bolí z toho záda. To co paličkuji podle svého se mi vždycky povede nějak líp, než to co jsem kdy paličkovala podle cizích návrhů.
Víkend byl slunečný, sluníčku příjemně svítilo na mou práci a já na ni konečně viděla. Využila jsem toho beze zbytku a velkou část obrázku zvládla za nedělní odpoledne.

hlava
detail hlavy - rohy a ucho
detail hlay - čumák
tělo v obrácené pozici

13 komentářů:

  1. Krásný den Vladi, vy jste nezmar.
    Pod rukama vám rostou krásná díla - pokaždé je to pohlazení. Děkuju a přeju radost z chvil u herdule. Marjánka z Jesu

    OdpovědětVymazat
  2. To já mám nastřádáno ještě ze starěho blogu. Měním adresu a tak postupně po kapkách předělávám a publikuju tady. Pro mé staré návštěvnice ale toho moc nového nemám. Spíš jim bude spoustu článků chybět. Teď hlavně potřebuji nové brýle, jinak budu muset paličkovat jen ze silného materiálu :-(

    OdpovědětVymazat
  3. Your works are really lovely. I like the content of your blog very much

    OdpovědětVymazat
  4. superbo lavoro,ti segnalo il mio blog di merletto a tombolo ,se vieni a farmi visita mi farai molto piacere,ciao e complimenti per i tuoi bellissimi lavori maria antonia di stefano http://fusellietombolo.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,
    Vaše práce jsou naprosto úchvatné.
    Blog je moc hezký.
    Hodně štěstí a radosti při další práci.

    OdpovědětVymazat
  6. je mi deset let a už dlouho paličkuji sama si maluji obrázky a paličkuji je bez pomoci udělala jsem si už spoustu náušnic řetízků náramků a paličkovaných sponek mám taky dost takže doufám že jednou tohle taky dokážu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi teda velká šikula. Držím ti palce a myslím si, že dokážeš i víc, protože já začala paličkovat až když mi bylo 19 a malovat si krajky ještě později. Škoda, že tě nemám v naší partě holek v kroužku paličkování.

      Vymazat
    2. tak dobrá nejsem ale děkuji :)

      Vymazat
  7. jako kozoroh teda skláním svoje růžky! moc krásné!

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den,
    Váš Kozoroh se mi moc líbí,je takový nápaditý.
    Já s paličkováním teprve začínám a chtěla bych si upaličkovat Raka,ale to ještě budu muset zvládnout víc technik :)
    Krásný den a hodně nových nápadů
    Lída

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za krásné stránky. Zatím jsem si žádný Váš podvinek nevypůjčila, ale chodím na radu. A vždycky najdu. Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.