PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

pátek 13. ledna 2012

Bude zima, bude mráz


Dnes k nám konečně dorazila pořádná zima. Sněhová vánice se vším, co k tomu patří. Děti jásaly, na nic jiného neměly myšlenky. Jen na poletující sněhové vločky. V takové chvíli se mi vždycky vybaví písnička z mého dětství.

Bude zima, bude mráz,
kam se, ptáčku, kam schováš?
Schovám se já pod hrudu,
tam já zimu přebudu.


Obrázek vznikl už loňský rok a dávno u mě visí na zdi. Je můj oblíbený. Loňská zima kolem, to že jsem se pořád zabývala ovčí vlnou, chuť něco nového si upaličkovat i ta písnička, co mě vždycky napadá, když vidím, že venku zase připadal sníh... to všechno mě přivedlo k modrému čmárání.

modré čmárání

Po čmárání přišla na řadu podrobnější kresba tužkou. To je vždycky horší, nemám moc přesnou ruku.

kresba tužkou - promýšlení technik

Rozkreslený návrh tužkou kreslím teď už přesněji znovu přes pauzák. Jsem-li spokojená, přijde na řadu sken - výborná to pomůcka, protože mi potom počítač pomůže obrázek zrcadlově překlopit. Případně ještě v počítači v grafickém programu napravuji drobné nepřesnosti. A může se tisknout. Na barevný papír proto, že jsem už hodně slabozraká a bílá nit na bílém papíře je přímo vražedná. Na barevném papíře je líp vidět.

Barvy jsou vybrané, podvinek připravený - formát A4 zasunu do euroobalu a dovnitř vkládám také kartón třeba z krabice od rýže. Špendlíky lépe drží tvar.


materiál

Výběr materiálu jsem měla jasný předem - chci tam mít naši vlnu v nespředeném stavu, dál perlovku několika odstínů, hlavně na ptáčka, aby nezanikl, a pro vodivé páry jsem si vybrala tenkou bavlněnou nit.

začátek závěje 

závěj1
závěj2

Po dokončení obvodu jsem si pěkně procvičila hvězdičky a připojování. Bylo toho tam požehnaně.




A na závěr několik detailů...


6 komentářů:

  1. Tak to je naprostá nádhera!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Obrázek je jako vždy nádherný! U nás taky chumelilo, ale už skoro nic nezbylo.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné podvinky, přesná práce Lída

    OdpovědětVymazat
  4. Un lavoro stupendo! Bello e originale il disegno.
    Ombretta

    OdpovědětVymazat
  5. HELLO
    Res mi je všeč delo in vadim roll, ko imam čas, kje lahko dobim te vzorce, .... moj post je pumukycadiz@gmail.com, sem španščina.
    ne morem spremeniti vzorce, ki sem jih .........
    Hvala.......

    OdpovědětVymazat
  6. Hello from France.

    I really love your work.
    Bye !

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.