PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

sobota 7. ledna 2012

Na motivy písně

Jsou písně, které můžu poslouchat pořád dokola a nikdy se mi neohrají. Při prvních tónech známé melodie mi nakočí husí kůže a i když už píseň dávno dozněla, ve mně přetrvává ještě dlouho zvláštní pocit.  Když se k tomu ještě přidají krásná slova v textu písně, míhají se mi  v hlavě obrazy představ a někdy se mi pletou i do snů. Takových písní nemám moc
a jedna z nich je Kometa Jarka Nohavici.
Hodně dlouho jsem nosila v hlavě kromě tónů a slov i obrazy téhle písně a moc jsem je chtěla dostat na papír a následně spoutat do nití krajkového obrázku. Jestli se mi to povedlo, posuďte sami. A pokud tuhle píseň neznáte, určitě si ji poslechněte. Bylo by škoda ji promeškat.


Spatřil jsem kometu oblohou letěla
chtěl jsem jí zazpívat ona mi zmizela
zmizela jako laň u lesa v remízku
v očích mi zbylo jen pár žlutých penízků


Penízky ukryl jsem do hlíny pod dubem
až příště přiletí my už tu nebudem
my už tu nebudem ach pýcho marnivá
spatřil jsem kometu chtěl jsem jí zazpívat


O vodě o trávě o lese
o smrti se kterou smířit nejde se
o lásce o zradě o světě
a o všech lidech co kdy žili na téhle planetě


Na hvězdném nádraží cinkají vagóny
pan Kepler rozepsal nebeské zákony
hledal až nalezl v hvězdářských triedrech
tajemství která teď neseme na bedrech

Velká a odvěká tajemství přírody
že jenom z člověka člověk se narodí
že kořen s větvemi ve strom se spojuje
krev našich nadějí vesmírem putuje

Spatřil jsem kometu byla jak reliéf
zpod rukou umělce který už nežije
šplhal jsem do nebe chtěl jsem ji osahat
marnost mě vysvlékla celého donaha

Jak socha Davida z bílého mramoru
stál jsem a hleděl jsem hleděl jsem nahoru
až příště přiletí ach pýcho marnivá
jmy už tu nebudem ale jiný jí zazpívá

O vodě...

autorský obrázek - návrh a realizace V.Cepáková

5 komentářů:

  1. Na váš blog chodím už rok (od té doby, co jsem se začala učit paličkovat) a moc obdivuji vaše práce. Sama jsem si zatím nakreslila jen dva jednodušší podvinky, a tak jen doufám, že se mi jednou podaří nakreslit a upaličkovat takovou krajku jako je třeba tato. Kreslit podle písniček by mě samotnou nenapadlo, ale vyzkouším to. Děkuji za tento blog a za inspiraci a přeji plno radosti z krajkování. Radka

    OdpovědětVymazat
  2. Radko, děkuji za komentář, vážím si toho. Dlouhá léta jsem paličkovala podle cizích podvinků, učila se na nich. Nebudu tvrdit, že kreslit si své obrázky je něco snadného. Tenhle jsem nosila v hlavě možná rok, několik dní trvalo, než jsem byla spokojená s kresbou a upaličkovat ho dalo taky nějakou práci. O to víc to ale člověka baví. Je to dobrodružné, protože až do odšpendlení není jasné, jak to vlastně dopadne.
    Takže přeju hodně štěstí při vlastních pokusech. Inspirace kolem je hodně, jen ji často člověk nevidí.

    OdpovědětVymazat
  3. Vlaďko, nádhera, povedlo se ti báječně "upaličkovat písničku".

    OdpovědětVymazat
  4. precioso todo felicidades¡¡¡

    OdpovědětVymazat
  5. Muy bonito trabajo!!!...Cariños! Marisabel

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.