PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

neděle 1. ledna 2012

Novoroční rozčílení

Tak jsem se zas jednou vypravila na Fler. Prokousávala jsem se těžce sloupcem jeho příkazů a zákazů s mrňavou myšlenkou vzadu, že bych snad mohla někdy možná... A když už jsem tam byla, šla jsem se také podívat, co je nového ve světě paličkované krajky.

NIC!

A VŠECHNO PŘI STARU!

Našla jsem tam hned tři své autorské krajky. To by mě ještě ani tak nerozzlobilo. Když si někdo vybere k paličkování můj podvinek, asi se mu líbí a mělo by mě to těšit. Že pak krajku upaličkovanou podle něj prodává a vydělává na mé práci bez mého svolení, je věc jiná. Nelíbí se mi to, ale nemám sílu nebo nestojí mi za to se s dotyčnou hádat. Co mě ale bolí hodně moc je to, když se dovím, že autorem podvinku je ta a ta, jen ne moje maličkost. Nechápu. Vždycky si všechno poctivě podepisuji. Jsem asi hodně naivní, když věřím v lidskou slušnost.

Tento blog jsem vytvořila pro slušné krajkářky a moc doufám, že ho budou navštěvovat opravdu jen ty slušné. Že se nebudu o svých podvincích dozvídat, že je dotyčná "taky" kajkářka "vyhrabala někde" na webu.
Že ho tedy budu moci provozovat dál se spolehnutím na obyčejnou lidskou slušnost.

Slušným děkuji za vaši přízeň i nadšení a chuť paličkovat mé krajky : -D

Neslušným jen doporučuji, naučte se kreslit si své návrhy. Tady je, prosím, nehledejte : -(

12 komentářů:

  1. Vladi, to je fakt smutné. Z mé strany ale nebezpečí nekouká :) Jsem vděčný tvor bez malířského talentu, takže kdyby se mi dle tvého podvinku něco podařilo vytvořit, rozhodně bych to neprodávala :)
    Za všechny antitalenty Ti děkuju, že se s námi o ně podělíš.
    Hezký večer, zdraví Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Vlaďko, docela mě to zarazilo a věřím, že tě to mrzí. Já podle tvých podvinků paličkuju moc ráda, ovšem nějaký prodej nehrozí. Maximálně, pokud se můj výtvor někomu líbí, tak ho daruji a mám radost, že se líbil. S podvinky to mám tak, že vůbec neumím kreslit. Takže teď jsem si vymyslela projekt - jaro, léto, podzim, zima, mám představu jednoduchého kruhu a do něj vždycky něco k tomu období. Momentálně se pokouším nakreslit tulipán :) ale pořád mi vychází spíš zvon. Ach jo. Ale nevzdám to, ať to dopadne jakkoliv.

    OdpovědětVymazat
  3. Vlaďko, jak já Vás chápu! Představte si, mě se stalo to stejné, jenom o den dříve. Taky jsem prozkoumával web a našel jsem tam svůj článek, respektive jeho celé části neomaleně opsané. A na konci podpis redaktora časopisu. Ach jo.
    Vám v každém případě držím palce, ať vás tato dobrodružství minou velkým obloukem. Proti nespravedlnosti je těžké bojovat, ale musí se to udělat.
    Mimochodem, Vaši radu jsem poslechl a adresu jsem změnil dle vaší rady - a děkuji Vám mockrát, opravdu to funguje báječně. Tak Vám přeji ze srdce, ať se Vám tyto kouzelná dílka daří k plné spokojenosti. Pavel

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Jani i babi Maňasová :-D
    Právě takové nadšené duše, jako jste vy dvě, jsou u mne vítané s náručí otevřenou doširoka. Vy jste moje baterky pro získání energie pokračovat. Jenom pro přestavu - v den, kdy vyšel tento článek, jsem měla návštěvnost něco přes 400 lidí. Nebudu si myslet, že všichni přišli za krajkou. I kdyby to byla třeba jenom desetina se zájmem o krajku, komentář jste zanechaly jen vy dvě. A to o něčem svědčí. A babi, srdíčko se mi tetelilo radostí, když jsem u tebe na fotkách z vánoční výstavy viděla viset naši společnou Andělku. Je to radost, co zažene moje naštvání někam pryč.

    Pavle, vždycky se mi vybaví větička z jednoho filmu z dětství: Lidé jsou různé.... Bylo by asi divné, kdybychom naráželi jen na samé dobré a poctivé. Dík za podporu a s novou adresou držím palce. Jsem váš první pravidelný čtenář!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak si pročítám vaše komentáře, mimochodem zdravím a přeju krásný a pohodový rok plný tvořivých nápadů .
    Patřím k lidem ,kteří se zamilovali do paliček a tak si hraju a mám kolem sebe malé děti ve školní družince a ty paličkují se mnou. Jsou to úplné základy a tak se společně učíme .
    Pro naše nadšení nám fandí rodiče i knihovnice v obci a tak míváme výstavu našich dílek.
    Taky hledám jednoduché podvinky pro moje děti, ale zkoušíme si je i malovat z obrázků dětí a mých. Není jich moc, ale každý začínal. Děkuju moc za vaše obrázky a připojuji se, že je používáme s dětmi a obdarováváme ty milované.
    Na vánočním jarmarku jsme prodávali zvonečky z proužků plátýnka a polohodu se svinutými okraji a uvnitř s korálkou a z penízků si koupíme špendlíky. Tak vydržte... aspoň kvůli nám ..
    Zdravím Marjánka z Jesu

    OdpovědětVymazat
  6. Marjánko, máme hodně společného. Taky jsem začínala ve školní družince. Tehdy se ale paličky nedaly sehnat, tak jsem holky učila háčkovat a plést. Teď jsou jiné možnosti a to je dobře.
    Skoro to tak vypadá, že jsem svým naštvaným projevem poplašila lidičky, ke kterým to vůbec nesměřovalo. Pro děti udělám všechno a můj původní záměr byl udělat blog pro dětské paličkování - pro náš kroužek a klub. Jenže holky mají radši facebook a tráví čas tam, což zase nic neříká mně, tak se to nějak zvrtlo jinam. Ale já toho nelituju, protože mi blogování pomohlo seznámit se s mnoha milými i zajímavými lidmi. A pro ty tu jsem. Takže když vím, že ty jednoduché obrázky budou někomu přinášet radost, ráda je sem budu dávat dál. A školní jarmark mi skutečně! nevadí. Máš mé svolení prodávat i obrázky podle mých podvinků Děláme ho taky. Je to naše jediná příležitost jak získat finance na bavlnky a další potřebné věcičky. Nemusíme tak zatěžovat kapsu rodičů, kteří zaplatili paličky a herdule se stojánky (víme, co to stojí). Věřím, že u vás je to úplně stejné.

    OdpovědětVymazat
  7. Vladi, děkuju
    za sebe i děti.
    Dnes jsi mne obdarovala návrhem, textem písně i zhotoveným obrázkem na námět pana Nohavici.
    U nás na horách je kultura kolem nás - v lese,venku , ... . Takováto kultura se hledá a nebo za ní musíme vyrazit do města. Pěkný zbytek nedělě a hezký týden a shledanou. Marjánka z Jesu

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den. I já se chci přidat k poděkování za váš web. Moc se mi líbí vaše obrázky a hledávám u vás pomoc, jak dál, když si s něčím nevím rady. Líbí se mi i vaše texty, které se paličkování netýkají. Paličkuji teprve krátce a váš blog byl pro mě určitě nejoblíbenější a velice obdivuji vaši otevřenost s kterou jste nabízele své podvinky i rady. Možná jsou ostatní krajkářky už těmi, které chtějí pouze zadarmo využít práce jiného, více znechucené.
    Ještě jednou děkuji a přeji hezký rok Vám i vašim blízkým. Marie

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý den, budu moc ráda, když budete ve své chvályhodné práci i nadále pokračovat. Na podzim jsem se po letech vrátila k paličkování, ale kurz mi už brzy bohužel skončí a já budu nebohý bezprizorní sirotek. Na Vašich stránkách jsem našla přesně to, co potřebuji - podrobné fotopostupy. Už mám vyhlédnutá velikonoční kuřátka na jarní větvičky.
    Moc Vás prosím, nenechte se otrávit (z vlastní zkušenosti vím, jak je to někdy těžké, taky s tím občas musím bojovat). Vaše stránky jsou rozhodně přínosné a podvinky okouzlující a poetické (úžasný je BUDE ZIMA, ale to je pro mě zatím hudba vzdálené budoucnosti).
    Tak to prosím nevzdávejte! Ještě jednou děkuji, Rita

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Rito, děkuju za povzbuzující slova. Ono už mě to stejně dávno přešlo a zas si plánuju co dalšího sem navrhnout, co tu zlepšit nebo vyšperkovat. I na velikonoce chystám podvinky. Tak nebojte, já nepřestanu ;-).

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Vlaďko,
    porušování autorských práv ve všech tvůrčích oblastích je bohužel v dnešní době zcela běžnou záležitostí. Snad by pomohlo pranýřovat takové podnikavce a jmenovitě uvést, že dílko bylo vytvořeno zneužitím nápadu jiné osoby a došlo k porušení autorských práv. Napsala jste dotyčné osobě alespoň upozornění na porušení autorského zákona? pokud se jim to bude promíjet a přecházet bez povšimnutí, budou si dovolovat stále víc.
    Sama mám podobnou zkušenost z oblasti fotografování a napomenutí alespoň v jednom případě pomohlo...
    Tak Vám alespoň držím palce, ať Vás odhodlání pokračovat ve webu neopustí a zachováte přízeň všem, kdo na Vaše stránky zavítají.
    maden

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Maden,
    napsala a nic se nezměnilo. Někteří lidé jsou otrlí. Kromě toho se nejedná pouze o jenu věc. Tu na Fleru, tu na Picasech, tu na vlastních webovkách, vídám moje práce buď pod cizím jménem nebo se přímo nabízí k prodeji. Musela bych trávit čas psaním napomenutí. Proto jsem také zkusilA mít vlastní stránky a ukázat tak, čí jsou to práce. Kdo se v krajce vyzná, ten to pozná. Jako já bezpečně poznám rukopis mnoha našich krajkářek. Proto také vím, že třeba zrovna na Fleru není v oblasti krajky téměř nic originálního. Autorská práva tam porušují skoro všichni. A ani tím slovem skoro si nejsem jistá.
    Děkuji za virtuální podporu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.