PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

úterý 10. července 2012

Sáček na levanduli - 1. díl

návrh-V.Cepáková





Před pár lety jsem si koupila v Rakousku krásně sladěnou melírovanou přízi. Dlouho jsem si ji šetřila, nenapadalo mě, na co ji využít. Inspirací se pro mě staly všechny ty blogy s vůní levandule, levandulovými srdíčky a levandulovými pytlíčky. Bylo rozhodnuto.  Levandule už začíná kvést, a tak si pro ni vyrobím  plátěný sáček.



Obtížnost: mírně pokročilý
Použité techniky: plátýnko na očka s kroucenými páry, řetízek s pikotkami, lístečky, dírková půdice
Detaily: jednoduchá spojka
Potřebujeme: příze na háčkování nebo vyšívání, 9 párů paliček, plátno na sáček


Pro okrajovou část jsem si vybrala jednoduchou kraječku z 9 párů. Paličkovala jsem na čtvercové síti bez podvinku. Vzor je jednoduchý, stačí dodržovat počty čtverečků. Trochu mě ale překvapil materiál, není tak poddajný, jako naše perlovka nebo Monika. Krajku jsem musela hodně utahovat. Nejprve jsem chtěla párat a ubrat pár v okrajovém plátýnku. Pak jsem si ale řekla, že to nebude na škodu. Krajka bude alespoň pevná i bez škrobení.
materiál
začátek okrajové kraječky
jednoduchá spojka

Lísteček spojíme s řetízkem jednoduchou spojkou. Ta spočívá v tom, že si sousední páry z lístečku a řetízku vymění místo prohozením plátýnka.

další lísteček
jednoduchá spojka s plátýnkem

Podobně se propojuje lísteček s okrajovým plátýnkem.

další propojování

Další propojení opět s řetízkem.

propojování

Během práce mi také došla jedna nit. Abych neměla uzlík v práci a tím pádem na očích, nechala jsem zbytek nitě v kraji a novou nit ve stejném místě zapaličkovala do práce. Krajka je tak pevná, že to bude držet i bez uzlíku. Volné konce potom zašiju do látky při přišívání krajky k sáčku.

nastavení nitě

Konec kraječky jsem nezakončila uzlíky, ale kousek (necelý centimetr) jsem upaličkovala 4 řetízky a ponechala delší konce nití.

konec krajky

Jeden pár zůstal volný.
Při přišívání rozmotám řetízky a konce připojím k začátku krajky. Spojím ji tak v kruh. Nemám s tím žádnou zkušenost, tak doufám, že to dobře dopadne. Nití se mi tam sešlo celkem hodně (14), bude fuška to skrýt.

odšpendlená kraječka

2 komentáře:

  1. To je taková krása .... áááááách.

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu krasne vyuziti te prize, to je tak jemna prace :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.