PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

neděle 10. listopadu 2013

Pojďme si spolu pohrát s podvinkem - Let´s play the game with pattern


Přestože jsem uplynulý rok z mnoha důvodů tento blog zanedbávala a nevkládala téměř žádné nové příspěvky, blog neztratil na návštěvnosti. Naopak vysoko převyšuje návštěvnost mého druhého blogu, kam publikuji pravidelně. Dovolím si být trochu škodolibá, ale vysvětluji si to tak, že tam, kde se něco rozdává, je vždy plno. Ke včerejším více než 800 návštěvníkům vděčím z části Gibritte a odkazu na jejím skvělém blogu (určitě se zajděte podívat), ale také předvánoční sháňce po vánočních motivech k paličkování.

Tak jo. Něco bych pro vás měla. Nových vánočních podvinků jsem nakreslila tolik, že by vystačily na celý středně velký stromek. Začala jsem je také paličkovat a fotit postupy, ale tak nějak jsem se zasekla hned u prvního podvinku. A začala nad ním přemýšlet. Proč je vlastně taková sháňka po nových podvincích, když stačí jeden jediný? Navíc tak směšně jednoduchý, že si ho každý zvládne namalovat sám. Stačí k tomu pouze kružítko, pravítko, tužka a k tomu nejzákladnější znalosti z geometrie. Narýsuje se kolečko, rozčlení na pravidelné části a podvinek je hotov.

Na tomto velice jednoduchém podvinku jsem prozatím upaličkovala šest různých vánočních ozdob. Ještě jsem neměla dopaličkovanou jednu a už mi v hlavě vyskakovaly obrazy nejméně dvou dalších. Ve svých úvahách nad herdulkou se mi hlavou honila otázka, jestli by se našlo ještě více variací, na které třeba sama nepřijdu. A zrodil se nápad.

Soutěž!

Co kdyby jste si to také vyzkoušeli? Upaličkujte podle tohoto návodu ozdůbku, pošlete její fotku do 1.prosince na adresu palickomanie@seznam.cz, případně odkaz na album, kde budete mít fotku uloženou a odkud ji s vaším souhlasem překopíruji sem. V záhlaví blogu se objeví nová stránka s názvem Soutěž. Tam se všechny ozdobičky objeví. Výběr tří nejzdařilejších bych ráda ponechala na vás. Vyjádřit se budete moct v komentářích do 15. prosince, kdy bude soutěž ukončená. Jakou mám pro vás odměnu? Daruji vám jeden z podvinků podle vašeho výběru k mým větším krajkám, které jsem dosud nezveřejnila a o které si občas píšete.

A jaká jsou pravidla pro upaličkování krajky? 
  • Držte se nákresu, špendlíky mimo vzor zapichujte jen pro pikotky nebo do středu celého vzoru.
  • Smíte použít libovolný počet párů.
  • Smíte použít materiál různé síly, barvy i složení.
  • Smíte použít libovolnou techniku paličkování nebo kombinace technik.
Pravidla jsou zároveň nápovědou. Kombinujte, experimentujte, hrajte si. 

A nebojte se! 
Těším se na vaše výsledné krajky. Jejich fotky tu budou vystaveny pod vaším jménem nebo přezdívkou a jestliže si nebudete přát mít je tu natrvalo, po soutěži je smažu. 

Tak si to předvánoční paličkování pěkně užijte. A pro ty, co si do soutěžení netroufnou, přinesu v příštím čase ty slíbené nafocené postupy.


Competition

Make lace with this simple pattern. Take a photo and send me this on my e-mail adress (by 1 December). Thereafter you can vote lace what you like (by 15 December). The winner can choose one of my big patterns that I have not released yet.

Rulles:
  • You can use only my pattern.
  • You can use as many pairs of how much you need.
  • You can use different material or colours.
  • You can use arbitrary technique.
I hope you enjoy it :-)

4 komentáře:

  1. Dobrý den, a já si právě dneska našpendlila sovu od p. Domanjové s tím, že to bude dárek k Vánocům (pokud jí vzteky nehodím do kouta) a herdulku mám jen jednu. Uvidíme, třeba to přece jen stihnu. Vaše podvinky mám moc ráda, dá se na ně vymyslet opravdu spousta variací a poslední dobou jsou pro mě i inspirací, když si maluji nějaké vlastní. Těším se na další články

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám ten podvinek, sova je krásná. Třeba se ozdůbka vejde někam vedle ní, pro odpočinek od náročného. Dělávala jsem to tak, když jsem měla jen jednu herdulku. Teď jich mám asi pět a stejně bývají obsazené :-)

      Vymazat
  2. Netoužím po ceně, ale podvinek je pro mě výzvou, stejně jako loni jablíčka, takže určitě něco zkusím. Pokud bude výsledek aspoň trošku zajímavý, tak ho samozřejmě pošlu. Díky za nápad.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.