PRAVIDLA TOHOTO BLOGU

Dříve, než si stáhnete podvinek nebo začnete paličkovat podle návodů, přečtěte si, prosím tyto řádky.
Všechna paličkovaná díla, podvinky, návody a obrázkové postupy jsou, není-li uvedeno jinak, mé vlastní a totéž platí o fotografiích.
Respektujte, prosím, tedy má autorská práva a dodržujte pravidla tohoto blogu:

1. Fotografie, návody, podvinky nebo text bez mého svolení nekopírujte ani nevyužívejte jinak, než pro své paličkování.

2. Podvinky zde uveřejněné a u kterých je to uvedeno, jsou volně ke stažení, ale pouze pro vaši osobní potřebu, NE KE KOMERČNÍM ÚČELŮM! Paličkujte si pro sebe nebo pro obdarování blízkých, ale pokud si chcete paličkováním vydělávat, musíte si navrhovat své vlastní krajky.

3. Jestliže kdekoliv vystavujete paličkovanou krajku podle podvinku jiného autora, než jste vy sami, je vaší povinností kromě svého jména (krajku pouze realizujete) zmínit i jméno autora návrhu.

Za dodržování těchto tří základních pravidel slušnosti vám nabízím podvinky, za které byste museli všude jinde nejprve zaplatit. Co z toho mám? Dobrý pocit, že podvinky neskončí někde zapomenuté uvnitř notesu, ale přinesou radost i potěšení ještě někomu dalšímu. Věřte ale, a teď jistě nemluvím pouze o sobě, že každého autora velmi mrzí, když vidí, jak někdo jiný sklízí chvály za něho samotného.

Prohledat tento blog

úterý 28. ledna 2014

Zakončování - hlavně nenápadně


Dostávám se ke slibovanému a přináším pidiukázku ukončení jedné drobné krajky. Když chci ukázat konec, musím mít nejprve začátek. Jeden jsem měla - přišpendlená na herduli od Vánoc se krčila poslední nedodělaná ozdůbka. Předvánoční čas byl hektický a taky jsem si zvolila naprosto nevhodný materiál, háčkovací příze, ze kterých se mi krajka nakonec vůbec nelíbila. Tak proto to odložení. Když už ozdůbka neposloužila tak, jak měla, poslouží alespoň k našim účelům.



Za dlouhé roky, co paličkuji, učím se různým věcem od krajky samotné. Je to dobrá učitelka. Sama mi řekne: "Tak tohle se ti povedlo, jsem spokojená." nebo: "Teď jsi mě teda pěkně povrzala, nešlo by to příště líp?"
Povolené nebo příliš viditelné uzlíky z práce vyčnívají jako strašáci, a i když to druzí nevnímají, já potom nevnímám nic jiného než tu chybičku, kaz na kráse. O vázání uzlíků se rozpovídám jindy. Dneska to bude spíš o té nenápadnosti.

Znáte to? Urputně se držíte návodu, začnete tam, kde máte, a skončíte tam, kde máte. A právě na tom konci se vám nahloučí nevzhledná kupa uzlíků. Tahle kupa potom dokáže dané místo na obrázku po přilepení nadzvednout nebo když je to krajka k zavěšení, otáčí se potvůrka pořád těmi uzlíky ven, aby všichni viděli, jak jsem to tam hezky zašmodrchala.

Dá se tomu předejít. Ozdůbku jsem paličkovala do kruhu, tak ji musím ukončit tam, kde jsem začala. Všechny uzlíky tam ale nutně být nemusí. Vlastně v tom místě zůstane nakonec jen jeden.

Je to u tohoto jediného páru, kde jsem se více méně nemohla rozhodnout jinak, Zapošití by bylo vidět více než uzlík samotný. Vždy začínám krajku paličkovanou do kruhu uvnitř paprsku vodivého páru, kde je úsek svislé nitě kratší než vně paprsku. Uzlík se tam pak lépe schová.

Ostatní páry jsem také provlékla jejich začátky a zauzlila, ale neodstřihla. Z vodivého páru vážu u ozdobiček poutko - o jeden uzlík méně. Dva vnitřní krajní páry mi poslouží k paličkování středové hvězdičky. Nasměrovala jsem si je tak, abych neskončila tam, kde jsem začala. Vaše pozorné oči si určitě všimnou drobné odchylky prvního cípku hvězdičky (vlevo nad červeným kruhem) od těch ostatních. Je to pořád lepší než hodně uzlíků pohromadě. Ani tady jsem odstřižené konce nijak neschovávala, ale dalo by se už přemýšlet o zapošití.

Zbývalo mi nějak nenápadně schovat čtyři nejsilnější nitě, které pod drobnohledem fotoaparátu vypadají jako lana.
 Z uzlíků jsou nejvíce vidět jejich odstřižené konečky. Čím silnější nit, tím více to trčí z práce ven. Stačí skrýt právě tyto konce a pak nejsou vidět ani uzlíky.
První dvojici nití jsem zapošila takto: Jedna nit je natažená podél řetízku na okraji a druhou ji přichytávám k okraji řetízku. Těsně před špičkou následujícího lístečku jsem nataženou nit ustřihla.

Druhou nit z páru jsem protáhla dovnitř  lístečku a také odstříhla.

Totéž jsem udělala i s konci druhého páru, ale zapošívala jsem opačným směrem.

Závěr - z práce drobet vyčnívají konce tří uzlíků. Jsou ale dále od sebe, tak tolik nepřitahují pozornost.

Možná má někdo z vás jiné, třeba i lepší nápady, jak na to. Budu ráda, když se o ně s námi podělíte.

Omlouvám se za špatné fotografie, ale při špatném světle to lépe nejde. 

V úvodu už jsem se rozepsala, že bez začátku těžko můžu ukazovat konec. Tak pro příště vznikl podvinek, na který jsem se snažila dostat různé možnosti konců, které nás mohou při paličkování potkat. Ale náměty můžete přinést i vy. Nebojte se psát komentáře. Nemusíte se nutně přihlašovat k účtu, stačí, když je zadáte jako anonym.

Přeji hodně radosti s paličkováním a málo starostí s konci :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře nebo připomínky. Budu moc ráda, jestliže se také budete chtít podělit o své rady a zkušenosti.

Thank you for your comments or suggestions. I will be very glad if you also want to share your advice and experience.